Cloenda de La vinya literària



Aquest darrer trimestre La vinya literària s'ha concretat en dues accions i així cloure el projecte. Tal com havíem explicat en una anterior entrada, havíem apuntat que en aquesta etapa ens agradaria organitzar un tast en algun celler i muntar una perfomance.

D'entrada, quan vam acordar el tast, no vam preveure que hi podia haver companys que fossin abstemis. Jo vaig patir una lumbàlgia inoportuna, just en els dies que hauríem d'haver concretar l'activitat, que va salvar aquest obstacle. Em vaig empescar un tast metafòric: seleccionar deu poemes per a la perfomance. Així doncs, aprofitant la nostra comunitat virtual de Google+, vaig elaborar un formulari perquè cadascú votés els poemes amb punts, segons la preferència.



Quan rumiàvem com concretàvem la performance per sorprendre als companys en la Cloenda del curs, els vaig suggerir si n'imitaven una, la que ofereix el col·lectiu xilè Casagrande. Bombardegen amb poemes ciutats que n'han patit en conflictes bèl·lics. Em semblava, a més,  que anava com anell al dit ja que s'emmarcava dins el projecte que desenvolupàvem aquest trimestre: #5dones. Miràvem d'analitzar la figura de cinc dones que havien destacat en alguna faceta: Anna Vives, Neus Català, Milena Jesenska, Erin Gruwell i Janine Shepherd. Va ser un pretext perquè aquestes dones fossin un referent per al grup i així  mirar de convertir els alumnes en aprenents resilients, que no es deixessin vèncer per la por a la prova per obtenir el certificat. D'altra banda, l'Ajuntament, com que cedeix l'espai del castell on celebrem la festa, ens va proposar que homenatgéssim la personalitat de Ramon Fernàndez Jurado i l'inici de la Guerra Civil.

Per tant, vam decidir que mentre els companys d'altres cursos participessin en activitats lúdiques, nosaltres ens amagaríem per fabricar els avions de paper i esperaríem l'avís per llançar-los. Podeu observar el vídeo i un reportatge fotogràfic del resultat. 




No hay comentarios:

Publicar un comentario